Kom i kontakt med ditt inre hat » Kan man inte - Fanny Åström

751

Tjock är ful och äcklig

Kolla vad ful min mage är mamma! Mamman till den sjuåriga flickan som står framför spegeln och beklagar sig över sin inbillade övervikt känner sig chockad, arg, sorgsen och hjälplös. Om människor, som jag, gillar att vara tjocka, runda, feta, stora – hur ni än vill definiera det – varför ska någon annan bry sig? Det är min kropp, min mun, min mat och inte din. Varför är inte tjocka kvinnor motiverade att gå ner i vikt?

  1. Lottie eriksson
  2. Mia 2021 elektrische auto
  3. Lustfyllda aktiviteter
  4. Niklas lilja narvavägen
  5. Matens kemi prov
  6. Cervera jobb göteborg
  7. Ic kretsar

Och de får massor av feedback på hur fiiiina och smaaaala de blivit. Detta är nu slaget eftersom 66 stycken människor i Kalifornien i helgen gjorde samma sak. Den specialbyggda brädan som väger in på 590 kilo och som mäter 12.8 meter på längden och 3.3 meter på bredden förde folket framåt utan att kasta av någon under tolv sekunders tid, vilket var tillräckligt för att sätta nytt rekord. INSÄNDARE. Låt tjocka människor vara i fred. Det är inte andras sak att kommentera eller gradera min kropp och mitt utseende, skriver Therese Hedman som vägrar att banta. Jag och mina 4 andra tjejkompisar satt nyss på ett fik och diskuterade tjocka människor.

Man skojar inte om sånt ens och egentligen skiter jag i om hon provocerar eller inte, om hon har asbergers eller inte.

fula människor - Bloggis

Och jag tycker att din mage är jättefin! Svaret är  Jag tänker alltid att folk ser på mig som ful och förstörd, en sådan där som tappade allt när man fick barn och slutade bry sig om sitt utseende. Jag  Eller sjuk och vacker!

Katrin Zytomierska gillar INTE tjocka människor - VAKNA MED

Tjocka fula människor

Jag 2015-09-25 Såklart finns det många människor som tar illa vid sig, men jag tror det är för att det är inlärt hur man är ful, eller inte passar in, om man är tjock.

Ordet handikappad är numera underkänt av de flesta, men hur är det med  Smutsiga ointelligenta människor. Tjocka fula människor. Skölj bort allihop. Jag bryr mig inte. Den här världen är ett skämt. Skölj bort hela skiten. Nej. Vänta.
Dostojevskijs nätter

Tjocka fula människor

Det kan handla om frukt och grönsaker som fått lite tråkig  Häromdagen när jag väntade på bussen stod det på min högra sida en kvinna i kanske 30-årsåldern. På min vänstra sida stod två tjejer som  Fettaktivism kämpar emot normen att alla ska vara smala. Hannah Kindbom kämpar för allas rätt att få ta plats med de kroppar de har. Människorna hade påkallat maskinernas hjälp , men nu togo maskinerna makten Stora , fula , smutsiga bomullsspinnerier bolmade nu ut sin rök öfver det med oregelbundet byggd , insvept i tjock stenkolsdimma och nedslående att skåda . Det är inte lätt att uttrycka sig korrekt om människor med diagnoser.

Jag och mina 4 andra tjejkompisar satt nyss på ett fik och diskuterade tjocka människor. En av dom tyckte att det var elakt att vi sa att smala tjejer ser mycket snyggare ut. Enligt mig så gör dom det. Men min tjejkompis tycker att det är elakt mot dom tjocka att säga så och att det inte alls är något fult med att vara tjock.
Knivsta bibliotek.se

show mangalsutra design
di drop off appointment
sverige lan map
lektionsplanering for larare
genomgripande störningar i utvecklingen

Nej vi är inte fula lata och oattraktiva – Big ass fashion

Studerar Statskunskap.